(Грає народна музика. Вбігає
дівчинка з телеграмою)
Дівчина: Ой чули, чули, чули,
Ой
чули, чули ви,
Що ми усі поїдем…
1-й учень: На Багамські острови!
Дівчина: Не
вгадав.
1-й учень: На
Карибські острови!
Дівчина: І
знову не вгадав.
1-й учень: На Канарські острови!
Дівчина: Та
ні, не вгадав.
1-й учень: Ну то говори. Куди поїдемо?
Дівчина:
Агітбригаду нашу в район запросили.
1-й учень: То не для прикладу ж вірш виходить
Дівчина: То й що ж,
зате цікаво буде. На районний екологічний звіт
поїдемо. В саму Карлівку. Нумо в дорогу.
Всі вийшли. Звучать позивні.
Ведучий: Природолюбам шле привіт
агітбригада
«Дивосвіт» (всі)
Хлопець: Я молодий, веселий та кмітливий,
Завзятий,
радісний і жартівливий.
Я сповнений енергії і сил,
Я вірний Україні син.
Дівчина: Я мрію ствердитись як
особистість,
Щоб у
житті усього досягти,
Але
запам’ятай, що майбуття планети
В
своїх руках тримаєш лише ти.
Хлопець: Байдужих серед нас немає,
Перед
природою ми голову схиляємо,
Забруднення повітря, вод
хвилює,
МИ кожну
квіточку шануємо.
НЕ в силах очисні споруди
будувати
За викиди СО не в змозі
покарати
Дівчина: А як ви будете охороняти природу, у вас же немає зброї?
Хлопець: Наша
зброя – це слово, ми проводимо акції на підтримку природи.
Акція «Первоцвіти», «Чисті джерела», «Чисте повітря»,
«Посади
своє дерево»,
«Птахи – наші друзі», «Мій голос на захист
природи»,
«Прибери
планету».
Музика «Как прекрасен этот мир».
Ведуча: Жили собі у Всесвіті 9 сестер, 9
красунь. Та одна з них була найчарівніша. Милувала вона своїми чистими
блакитними озерцями-очима, дзвінким життєрадісним голосом, що розливався
пташиним щебетом. Розвивалося на вітрах її зелене розкішне волосся з
переплетеного березового та вербового гілля. А ще красуня мала чарівну вдачу.
Ступить крок – і заллється все навколо яскравими кольорами веселки, а притихне
в задумі – і видніється рожевий обрій.
Земля: Я –
Земля, я красива, розкішна, багата.
Я для всіх вас, як рідная мати.
Я вас пестила, гріла,
любила.
1-а дівчина: Наша славна Україна
Наше щастя і наш рай,
Чи на світі є
країна
Що миліша за
наш край.
1 хлопець: Село і серце відпочине
Село на нашій Україні.
Неначе писанка село,
Зеленим гаєм
поросло.
Сценка «Соловейко»
Ведуча: Світає край неба, палає,
Ловейко в темнім гаю
Сонце
зустрічає.
Фонограма співу соловейка.
Входить хлопець і дівчина, закохано дивляться одне на одного.
Дівчина: Защебетав соловейко
Хлопець: Чому дивна ця пташина
Рідко вже співає?
Дівчина: Знаєш, пісня солов’їна
Якось звеселяє.
Без щебету
чарівного
І весни немає.
Хлопець: Так, немає. Дивна пташка,
Що і говорити.
Її чуєш – хочеш
жити, і співать…
Дівчина: Й любити.
Вбігає гурт хлопців і дівчат
Дівчина: Ах, от де ви притаїлись,
Хотіли сховатись
Хлопець: Про що бесіду ведете,
Дозвольте
дізнатись.
Хлопець: Чого очі опустили,
Чим ви тут займались?
Дівчина: Та цур тобі, ми піснею
Птаха милувались.
Хлопець: Птаха? Ну і розсмішила
В очі глянь гарненько.
Дівчина: Птаха кажу.
Милувались співом соловейка.
Хлопець: Дійсно, він як Бог співає,
Душу звеселяє.
Дівчина: А хто із вас про соловейка пісеньку згадає.
Хлопець: О, та це не хитра штука.
Нумо всі співати.
Хлопець: На руках замало пальців,
Щоб порахувати
Виконують попурі
відомих українських пісень «Ой у гаю при Дунаю», «Ой у вишневому садочку».
1.
Ой у гаю при Дунаю
Соловей щебече.
Він свою всю пташину
До гніздечка кличе.
Приспів:
Ой
тьох-тьох-віть-тьох-тьох-тьох,
Соловей щебече.
Він свою всю
пташину
До гніздечка кличе.
Дівчина: Любіть Україну у
сні й наяву
Вишневу свою Україну.
Красу її вічно живу і нову
І мову її солов’їну.
2.
Ой у вишневому садочку
Там соловейко
щебетав
Віть-віть-віть,
тьох-тьох-тьох
Ай-я, я,-ох –ох, ох
Там соловейко
щебетав.
Український танець.
1-й учень: Щось не те на
Україні,
Щось не все в порядку.
Сади вишневі похилились,
Хрущі давно вже не
гудуть.
Лише жуки ті колорадські
Картоплю день і ніч
гризуть.
Жайворонки над полями
Більше не співають,
Тільки одні хімікати
Вітри роздувають.
2-й учень: Ревуть та стогнуть
землі просторі
Від наших рясних бур’янів.
Земля не винна в цьому
горі,
Що має таких господарів.
3-й учень: Ой біда. Люди, що
це за вода?
Може вам і добре пити
4-й учень: Люди милі, де ж та
річка
Що судна ходили?
Де ж та рибка подівалась,
Чи переловили?
Сценка «Золота
рибка»
(Звучить фонограма
Природи. Виходить дід з вудкою)
Дід: От клята баба
вередує,
Мабуть до смерті
замордує.
Кричить весь день без відпочинку:
Піди злови мені рибинку!
Дід закидає вудку.
Дід: Ну що ж до вечора
сидіти
Тут доведеться, щоб
зловити.
О, щось клює, мабуть попалась,
Тягнуть хутчіш, щоб не зірвалась.
(Витягує дівчинку одягнену в костюм золотої рибки)
Дід: Диви, та рибка не
проста
Це мабуть рибка
золота.
Колись я про таку читав,
Як книгу Пушкіна листав.
Але якась вона худенька,
Ліска облізла і млявенька,
Що трапилось, скажи, дитино,
Ти ж геть не схожа на рибину.
Рибка: Дідуню, горе мені в
річці,
Я задихаюсь у
водичці.
Заводи й фабрики відходи
Скидають в мої сині води.
У річку виливають,
І нема тому спочинку, і краю
немає.
Дід: Ну я їм зараз покажу!
Чекай лишень.
(Дід виходить)
Рибка: На гачок йому
попалась
І урятувалась,
Від смороду не загинула,
Живою осталась.
Музика «Рибка»
Пісня «Тече
вода каламутна»
Тече вода каламутна
Чого ж річка наша
смутна?
Я не смутна, а
сердита,
Брудна вода була
злита.
Брудна вода була
злита.
І сміттям цим я
залита.
Наші люди
забувають,
Що природу
охороняють.
І заводи ллють
відходи
Ну, а люди смітять
всюди.
Вони певно, вже
забули,
Якби цього їм
позбутись.
Тече річка
невеличка,
Можна там зловить і бичка,
Ще й піймати гуску
й курку,
Та й принести на
закуску.
Ой природо, рідна
мати,
Мусим тебе
шанувати.
Вберегти від ока
злого,
Щоб служила ти нам
довго.
Я промисловість
Учень: Чи то сонце так не
світить,
Чи мороз лютує?
І ми мабуть і природа
З нами деградує.
Учень: Що це сталося з
вами о люди!
Це ж як так, то нічого не буде.
Ні річок, ні гаїв, ні криниць,
Ні комах, а ні звірів, ні
птиць.
А ні квітів, ні трав, ні
повітря,
Ні людей, хоч тепер вже
повірте.
Учень: Знаю склад біосфери, структуру кислот,
Все, що є у природі, сприймаю як данність.
Я – людина ХХ віку і от
Зачудована, бачу лише
первозданність.
Учень: Зачудована ти?
Подивись навкруги.
Де ж ота первозданність природи?
Під кислотним дощем почорніли
луги,
І в гріхах вимирають народи.
Я – земля!
Я тримаю тебе на
своїх долонях, людино!
Без мене – тебе не
буде.
По мені ступають
твої ноги.
Я зігріваю й одягаю
тебе, даю тобі хліб!
А ти?
Що зробила
1. Я – Промисловість, певна я
Маю підтримку
влади.
Знаєте, хто моя
сім’я –
Уряд й Верховна
Рада.
Маю великі я права
І скрізь зелене
світло.
Щоб там не сталося
– я права,
Сила моя розквітла.
2.
Якщо десь кисню малувато,
Оксидів в повітрі
більше, ніж багато,
То не виходьте
часто з хати.
Перечекайте викиди
та скиди,
А ні, то їдьте до
Мадриду,
А може, навіть в Піренеї,
Чи в Африку, до
чорної Гвінеї.
Там мене не має,
Екзотика там гуляє.
(Виконується танець
папуасок під музику «Чунга-чанга»)
1-й учень: Людство прагне Всесвіт осягнути
І себе у ньому зрозумуть.
А тривожне бути чи не бути?
Страшно над планетою
висить.
2-й учень: На землі у домі
вселюдському,
Протиріч і негараздів тьма.
Будьмо люди обережні в
ньому,
Іншого житла у нас нема.
Учень:
Життєдіяльність
людини всупереч Законам природи
неможлива.
Учень: Людина залишається дитям природи
і повинна кожен свій крок
робити обдумано, виважено, щоб не повторилася помилка
Чорнобиля.
Тривожна музика.
Набат.
3-й учень: Чорнобиль. Тихий
дзвін.
Ці слова – історія країн.
Страшний Чорнобиль, гірко,
але він
Став смертним вироком для
неньки України.
4-й учень: Хмари зловісного
диму,
Зняті пекельним підривом.
Землі вкривають, смерть
розсівають
Радіаційним пилом.
Учениця: В зеленім лісі я
була царівна,
В зеленім лісі я була жива.
Рудим став ліс, рудими
стали тіні,
Рудою стала крона і трава.
І ржавий ліс. Пустеля.
Мертва зона.
Апокаліпсис? Марсіанський
краєвид?
Табличка: «Дихати й ходити
заборонено».
І незбагненне «Не
торкатися трави».
Табличка – знак
«Дихати й ходити
заборонено.
Не торкатися трави» (Діти піднімають угору)
5-й учень: Всемогутність і безсилля людини продемонстрував чорнобиль. І застеріг. Не
захоплюйся своєю могутністю, людино, не жартуй з нею. Бо ти і причина, ти і
наслідок.
Учень: Багато лиха в
екології
Нам війни наробляють.
Відмовитись від них народам
Політики всі обіцяють.
Учень: Горить Багдад,
плаче маля,
В Іраку бомби рвуться,
І стогне зранена земля
Й тривожно серця б’ються.
Учень: О земле рідна,
боляче душі
За ту збіднілу Фауну і Флору,
І сором за душевних тих
сліпців
Що нівечать безцінну твою
вроду.
Учень: Сліпців, котрі не
втямили азів,
Що справжнє щастя в килимах із квітів,
У сріблі рос, у золоті
хлібів
У кришталях оцих джерелець
світлих.
Пісня «Зупинись»
Зупинись на шляху
перехожий,
Не лишай рідну
землю в біді.
Як її врятувати
незможеш,
То що станеться з
ними тоді.
Приспів:
Ніщо на Землі не
проходить безслідно
Й багатства природи
на жаль не безмірні.
Так будь в ділах
мудрішими,
Душею будь
добрішими,
З землею будь
ніжнішим,
Й вона простить
тобі.
1-й учень: Хто як не ми
поможем цій Землі
Вона стократ віддячить нам розмаєм.
Задумайтесь – великі і
малі,
Яке багатство і красу ми
маєм.
2-й учень: Прихилюсь до Землі
я сердечно й уклінно,
Запозичу нове і відкину старе.
Тільки вірю ніколи не вмре
Україна,
Бо співочий народ в її
пісні живе.
1-й учень: Наша агітбригада «Дивосвіт» закликає всіх людей на землі
зайнятися головною справою – прикрашанням землі, двору, вулиці, берегу річки і
ставка
2-й учень: Звичайно жодна
людина сама не здатна врятувати цілий світ. Проте кожен з нас може зробити
певний позитивний крок до захисту навколишнього середовища.
Для Ланнівської ЗОШ це такі справи:
- підтримуємо в чистоті сільський парк площею 2 га ;
- висаджуємо дерева, кущі на території шкільного подві’я;
- доглядаємо за декоративними деревами;
- вирощуємо декоративні квіти;
- доглядаємо за 2 джерелами;
- функціонує екологічна стежка;
- вирощуємо та доглядаємо кімнатні квіти;
- беремо участь в природоохоронних акціях;
- виготовляємо годівнички;
- спасаємо рибу від задухи;
- прикрашаємо садибу, шкільне подвір’я і ще
багато дрібних, але дуже
потрібних справ.
1-й учень: Бережіть природу, любі діти і дорослі,
Я до цього все
життя вас закликаю.
2-й учень: Хто байдуже ставиться до неї,
Той серденька у грудях немає.
3-й учень: А якщо його немає в грудях
До природи він байдужий буде.
4-й учень: Пам’ятаймо це і я і ти,
Маймо в серці зерна
доброти.
5-й учень: Ці зернята будуть проростати,
Спів душі почуєте своєї.
6-й учень: Про природу станете ви дбати,
Вірним другом будете для неї.
Звучить музика
Наша агітбригада розробила
Пам’ятку поводження в природі
Ми
вручаємо її вам та просимо розмножити, передати в свої школи і
закликаємо:
Нехай доля природи буде не байдужою кожній людині на Землі!
1-й учень: Доглядайте наші землі, наші води
І тонесеньку билиночку любіть.
НЕ вбивайте звіра у природі,
Звіра убивайте у собі.
Виходить Земля
Земля: Природа віддячить
Я ж така щедра.
Мене берегти й шанувати лише
треба.
Звучить мелодія
пісні «Край, мій рідний край».
1-й учень: Хай завжди будуть (разом) ріки!
2-й учень:
Хай завжди буде (разом) риба!
3-й учень: Хай вода буде (разом)
в морі!
4-й учень: А в пустелі (разом) верблюд!
5-й учень: Хай завжди будуть
люди
6-й учень: Хай завжди будуть діти.
2-й учень: Хай завжди в чистім небі
Всі разом:
Буде сонце світить.
Пісня «Край, мій
рідний край».
Немає коментарів:
Дописати коментар