Календарно-тематичне планування з біології
7 клас
(70
год – 2 год на тиждень, з них 6 год – резервні)
№п/п
уроку
|
Тема уроку
|
Практичні
роботи
Лаб.дослідження
Міні-проекти
|
Дата
проведення уроку
|
Д/з
|
Вступ (4 год)
|
||||
1
|
Основні
відмінності тварин від рослин та грибів.
|
§1,2
|
||
2
|
Особливості
живлення тварин.
|
§3
|
||
3
|
|
§3
|
||
4
|
Органи і
системи органів тварин.
|
§4
|
||
Тема 1.
Різноманітність тварин (26+5год)
|
||||
5
|
Поняття про
класифікацію тварин.
|
§5
|
||
6
|
Загальна характеристика й
розмаїтість багатоклітинних тварин
|
§6
|
||
7
|
Міні-проект
Як
утворюються коралові острови?
|
§7
|
||
8
|
|
§7
|
||
9
|
Загальна характеристика типу Кільчасті черви
|
Лабораторні
дослідження :
зовнішньої будови та
руху
кільчастих червів (на прикладі дощового черв’яка або трубочника);
|
§8
|
|
10
|
Пристосування в будові й процесах
життєдіяльності паразитичних червів до їхнього способу існування
|
§8
|
||
11
|
§9
|
|||
12
|
§10
|
|||
13
|
§11
|
|||
14
|
Загальна характеристика класу
Комахи
|
§12
|
||
15
|
Пристосування комах до умов
існування. Розмаїтість комах. Їхня роль у природі й житті людини
|
Практична
робота №1:
Виявлення прикладів пристосувань до
способу життя у комах.
|
§13
|
|
16
|
Узагальнення і систематизація знань з теми:
«Різноманітність тварин»(усне опитування)
|
§13
|
||
17
|
Лабораторні
дослідження :
будови
черепашки (мушлі) черевоногих та двостулкових молюсків.
|
§14
|
||
18
|
Класи
Черевоногі та Двостулкові молюски
|
Міні-роект
Як
утворюються перлини?
|
§15
|
|
19
|
|
§16
|
||
20
|
Паразитичні
безхребетні тварини.
|
§17
|
||
21
|
Загальна характеристика типу
Хордові. Підтип Безчерепні Підтип Черепні. Загальна
характеристика класу Хрящові риби
|
§16-17
|
||
22
|
§18
|
|||
23
|
|
§19
|
||
24
|
Узагальнення і систематизація знань з теми:
«Різноманітність тварин».
Контрольна робота №1(письмово)
|
§19
|
||
25
|
§20,21
|
|||
26
|
§22
|
|||
27
|
Роль плазунів в екосистемах, їхнє
значення для людини. Охорона плазунів
|
§23
|
||
28
|
§24
|
|||
29
|
§24
|
|||
30
|
Розмаїтість птахів. Роль птахів у
екосистемах, їхнє значення для людини
|
§25
|
||
31
|
Пристосування
комах до способу життя
|
Практична
робота №2:
Виявлення
прикладів пристосувань до способу життя у різних птахів.
|
§25
|
|
32
|
Узагальнення і систематизація знань з
теми: «Різноманітність тварин» (усне опитування)
|
§25
|
||
33
|
§26,27
|
|||
34
|
Зовнішня
будова хребетних тварин
|
Практична
робота №3:
Визначення особливостей зовнішньої
будови хребетних тварин у зв’язку з пристосуванням до різних умов
існування.
|
§28,29
|
|
35
|
Представлення
міні-проектів
|
Тварини
- будівельники.
Зуби
ссавців.
Тварини
рекордсмени.
|
§30
|
|
Тема 2. Процеси
життєдіяльності тварин (16+1год)
|
||||
36
|
Особливості
обміну речовин гетеротрофного організму. Живлення і травлення.
|
§31
|
||
37
|
Різноманітність
травних систем.
|
§32
|
||
38
|
Дихання та
газообмін у тварин. Значення процесів дихання для вивільнення енергії в
клітині.
|
§33
|
||
39
|
Органи дихання
(газообміну), їх різноманітність та функції.
|
§34
|
||
40
|
Транспорт
речовин у тварин. Незамкнена та замкнена кровоносні системи.
Кров, її основні функції
|
§35
|
||
41
|
Кровоносна
система хребетних тварин
|
Практична робота №4:
Порівняння
будови кровоносної системи хребетних тварин
|
§36
|
|
42
|
Виділення,
його значення для організму. Органи виділення тварин.
|
§37
|
||
43
|
Узагальнення і систематизація знань з
теми: «Процеси життєдіяльності тварин» (усне опитування)
|
§37
|
||
44
|
Опора і рух.
Види скелета. Значення опорно-рухової системи. Два типи симетрії як
відображення способу життя. Способи пересування тварин
|
§38
|
||
45
|
Будова
скелетів хребетних тварин
|
Практична
робота №5:
Порівняння
будови скелетів хребетних тварин.
|
§38,39
|
|
46
|
Покриви тіла
тварин, їх різноманітність та функції.
|
Лабораторні дослідження:
особливостей
покривів тіла тварин;
|
§40
|
|
47
|
Органи чуття
їх значення.
|
Міні-проекти
Як бачать
тварини.
Як
тварини визначають напрям руху.
|
§41
|
|
48
|
Нервова
система, її значення і розвиток у різних тварин.
|
§41
|
||
49
|
Будова
головного мозку хребетних тварин
|
Практична
робота №6:
Порівняння будови головного мозку хребетних тварин (на муляжах/моделях)
|
§41,42
|
|
50
|
Розмноження та
його значення. Форми розмноження тварин.
Статеві клітини та запліднення.
|
§43,
44
|
||
51
|
Розвиток
тварин (з перетворенням та без перетворення). Періоди та тривалість життя
тварин.
|
Лабораторні дослідження:
визначення
віку тварин (на прикладі двостулкових молюсків і кісткових риб).
|
§45,46
|
|
52
|
Узагальнення і систематизація знань з
теми: «Процеси життєдіяльності тварин». Контрольна робота №2 (письмово)
|
§46
|
||
Тема 3.
Поведінка тварин (10 год)
|
||||
53
|
Поведінка
тварин, методи її вивчення. Вроджена і набута поведінка.
|
Лабораторні дослідження:
спостереження
за поведінкою тварин (вид
визначається учителем).
|
§47
|
|
54
|
Способи
орієнтування тварин. Хомінг. Міграції тварин.
|
§47
|
||
55
|
Форми
поведінки тварин: дослідницька, харчова, захисна, гігієнічна, репродуктивна
(пошук партнерів, батьківська поведінка та турбота про потомство),
територіальна.
|
§47,48
|
||
56
|
Соціальна поведінка тварин
Типи
угруповань тварин за К. Лоренцем. Ієрархія у групі.
|
§48
|
||
57
|
Видова
схильність до деяких форм поведінки у тварин
|
Практична
робота №7: Визначення
форм поведінки (або типів угруповань) тварин (за відео матеріалами або
описом).
|
§49
|
|
58
|
Представлення
міні-проектів
|
Міні-проект
(за вибором):
Угруповання
тварин.
Чому
мігрують тварини.
|
§50
|
|
59
|
Комунікація
тварин.
|
Міні-проект
(за вибором):
Як
спілкуються тварини.
|
§51
|
|
60
|
Використання
тваринами знарядь праці. Елементарна розумова діяльність.
|
Міні-проект
(за вибором):
Як
вчаться пташенята.
Як
тварини користуються знаряддями праці.
|
§51,52
|
|
61
|
Еволюція
поведінки тварин, її пристосувальне значення.
|
§52
|
||
62
|
Узагальнення
і систематизація знань з теми: «Поведінка тварин»(усне опитування)
|
§50-52
|
||
Тема
4. Організми і середовище існування (6год)
|
||||
63
|
Поняття про популяцію, екосистему та чинники
середовища.
|
§53
|
||
64
|
Ланцюги
живлення і потік енергії.
|
§54
|
||
65
|
Взаємозв’язок
|
§55
|
||
66
|
Вплив
людини та її діяльності на екосистеми. Екологічна етика.
|
§55
|
Немає коментарів:
Дописати коментар