Календарно-тематичне планування з біології для 7 класу

Календарно-тематичне планування з біології 

7 клас

(70 год – 2 год на тиждень, з них 6 год – резервні)


№п/п
уроку
Тема уроку
Практичні роботи
Лаб.дослідження
Міні-проекти
Дата проведення уроку
Д/з

Вступ (4 год)

1
Основні відмінності тварин від рослин та грибів.


§1,2
2
Особливості живлення  тварин.



§3
3



§3
4
Органи і системи органів тварин.


§4

Тема 1. Різноманітність тварин (26+5год)

5
Поняття про класифікацію тварин.



§5
6
Загальна характеристика й розмаїтість багатоклітинних тварин


§6
7
Міні-проект
Як утворюються коралові острови?


§7
8



§7

9

Загальна характеристика типу Кільчасті черви
Лабораторні дослідження :
зовнішньої  будови та  руху кільчастих червів (на прикладі дощового черв’яка або трубочника);


§8
10
Пристосування в будові й процесах життєдіяльності паразитичних червів до їхнього способу існування


§8
11


§9
12


§10
13


§11
14
Загальна характеристика класу Комахи


§12
15
Пристосування комах до умов існування. Розмаїтість комах. Їхня роль у природі й житті людини
Практична робота №1:  Виявлення прикладів пристосувань до способу життя у комах.


§13
16
Узагальнення і систематизація знань з теми: «Різноманітність тварин»(усне опитування)



§13
17
Лабораторні дослідження :
будови черепашки (мушлі) черевоногих та двостулкових молюсків.


§14
18
Класи Черевоногі та Двостулкові молюски

Міні-роект
Як утворюються перлини?


§15
19



§16
20
Паразитичні безхребетні тварини.


§17
21
Загальна характеристика типу Хордові. Підтип Безчерепні Підтип Черепні. Загальна характеристика класу Хрящові риби



§16-17
22


§18
23



§19
24
Узагальнення і систематизація знань з теми: «Різноманітність тварин».
Контрольна робота №1(письмово)


§19
25


§20,21
26


§22
27
Роль плазунів в екосистемах, їхнє значення для людини. Охорона плазунів


§23
28
Загальна характеристика класу Птахи Внутрішня будова й особливості життєдіяльності птахів


§24
29


§24
30
Розмаїтість птахів. Роль птахів у екосистемах, їхнє значення для людини


§25
31
Пристосування комах до способу життя
Практична робота №2:
Виявлення прикладів пристосувань до способу життя у різних  птахів. 


§25
32
Узагальнення і систематизація знань з теми: «Різноманітність тварин» (усне опитування)


§25
33


§26,27
34
Зовнішня будова хребетних тварин
Практична робота №3:  Визначення особливостей зовнішньої будови хребетних тварин у зв’язку з пристосуванням до різних умов існування.                                                                                                                       

§28,29
35
Представлення міні-проектів
Тварини - будівельники.
Зуби ссавців.
Тварини рекордсмени.


§30
Тема 2.  Процеси життєдіяльності тварин (16+1год)
36
Особливості обміну речовин гетеротрофного організму. Живлення і  травлення.


§31
37
Різноманітність травних систем.


§32
38
Дихання та газообмін у тварин. Значення процесів дихання для вивільнення енергії в клітині.



§33
39
Органи дихання (газообміну), їх різноманітність та функції.


§34
40
Транспорт речовин  у тварин.   Незамкнена та замкнена кровоносні системи. Кров, її основні функції


§35
41
Кровоносна система хребетних тварин

Практична робота №4:
Порівняння будови кровоносної системи хребетних тварин

§36
42
Виділення, його значення для організму. Органи виділення тварин.



§37
43
Узагальнення і систематизація знань з теми: «Процеси життєдіяльності тварин» (усне опитування)


§37
44
Опора і рух. Види скелета. Значення опорно-рухової системи. Два типи симетрії як відображення способу життя. Способи пересування тварин


§38
45
Будова скелетів хребетних тварин

Практична робота №5:
Порівняння будови скелетів хребетних тварин.


§38,39
46
Покриви тіла тварин, їх різноманітність та функції.   

Лабораторні дослідження:
особливостей покривів тіла тварин;


§40
47
Органи чуття їх значення.

Міні-проекти
Як бачать тварини.
Як тварини визначають напрям руху.

§41
48
Нервова система, її значення і розвиток у різних тварин.



§41
49
Будова головного мозку хребетних тварин
Практична робота №6: Порівняння будови головного мозку хребетних тварин (на муляжах/моделях)

§41,42
50
Розмноження та його значення. Форми розмноження тварин.   Статеві клітини та запліднення.



§43, 44
51
Розвиток тварин (з перетворенням та без перетворення). Періоди та тривалість життя тварин.

Лабораторні дослідження:
визначення віку тварин (на прикладі двостулкових молюсків і кісткових риб).


§45,46
52
Узагальнення і систематизація знань з теми: «Процеси життєдіяльності тварин». Контрольна робота №2 (письмово)


§46

Тема 3. Поведінка тварин (10 год)

53
Поведінка тварин, методи її вивчення. Вроджена і набута поведінка.
Лабораторні дослідження:
спостереження за поведінкою тварин (вид   визначається учителем).



§47
54
Способи орієнтування тварин. Хомінг. Міграції тварин.



§47
55
Форми поведінки тварин: дослідницька, харчова, захисна, гігієнічна, репродуктивна (пошук партнерів, батьківська поведінка та турбота про потомство), територіальна.


§47,48
56
 Соціальна поведінка тварин
Типи угруповань тварин за К. Лоренцем. Ієрархія у групі.


§48
57
Видова схильність до деяких форм поведінки у тварин
Практична робота №7: Визначення форм поведінки (або типів угруповань) тварин (за відео матеріалами або описом).


§49
58
Представлення міні-проектів
Міні-проект (за вибором):
Угруповання тварин.
Чому мігрують тварини.


§50
59
Комунікація тварин.
Міні-проект (за вибором):

Як спілкуються тварини.


§51
60
Використання тваринами знарядь праці. Елементарна розумова діяльність.
Міні-проект (за вибором):

Як вчаться пташенята.
Як тварини користуються знаряддями праці.


§51,52
61
Еволюція поведінки тварин, її пристосувальне значення.
 



§52
62
Узагальнення і систематизація знань з теми: «Поведінка тварин»(усне опитування)


§50-52

Тема 4. Організми і середовище існування (6год)

63
 Поняття про популяцію, екосистему та чинники середовища. 



§53
64
Ланцюги живлення і потік енергії.



§54
65
Взаємозв’язок анцюги живлення та потік енергії.організми.х рибз зовнішнього середовища компонентів екосистеми. Співіснування організмів в угрупованнях. 


§55
66

Вплив людини та її діяльності на екосистеми. Екологічна етика.



§55

Немає коментарів:

Дописати коментар