Календарно-тематичне планування з біології для загальноосвітніх навчальних закладів у 9 класі на 2017-2018 н. р.

Складено згідно з навчальною програмою для загальноосвітніх навчальних закладів, БІОЛОГІЯ 6– 9 класи.
Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804


Наведена кількість годин на вивчення кожної теми є орієнтовною. Послідовність тем у межах одного навчального року вчитель може змінювати на власний розсуд (без порушення логіки викладання). Елементи змісту, які є необов’язковими й можуть вивчатися опційно (за вибором учителя), виділено курсивом; так само виділено опційні складові очікуваних результатів навчально-пізнавальної діяльності учнів. Виконання та захист проектів передбачає проведення учнями дослідницької роботи і представлення її результатів; проекти інших типів (творчі, інформаційні тощо) вчитель може впроваджувати додатково за бажанням. Кожен учень упродовж навчального року має взяти участь хоча б в одному навчальному проекті.




Календарне планування уроків біології людини у 9 класі
(70 годин – 2 години на тиждень, із них 2 години – резервних)

п/п
Теми уроків
Лабораторні роботи,дослідження,проекти
Дата

Д/з
Вступ (орієнтовно 2 год)

1
Біологія як наука. Предмет біології. Основні галузі біології та її місце серед інших наук.



2
Рівні організації біологічних систем. Основні методи біологічних досліджень




Тема 1. Хімічний склад клітини (орієнтовно 8 год)
3
Вода та її основні фізико-хімічні властивості. Інші неорганічні сполуки.



4
Органічні молекули.
Поняття про біологічні макромолекули – біополімери.



5
Білки, їхня структурна організація та основні функції.




6
Ферменти, їхня роль у клітині.

Лабораторні дослідження:
Властивостей ферментів


7
Ліпіди.



8
Узагальнення і систематизація з тем: «Вступ. Хімічний склад клітини» (усне опитування)



9
Вуглеводи.



10
Нуклеїнові кислоти. Роль нуклеїнових кислот як носія спадкової інформації.
АТФ.


Практичні роботи
№ 1. Розв’язання елементарних вправ зі структури білків та нуклеїнових кислот


Тема 2. Структура клітини (орієнтовно 6 год)
11
Методи дослідження клітин. Типи мікроскопії.





12
Структура еукаріотичної клітини: клітинна мембрана
Лабораторні роботи
1. Вивчення структурно-функціональної різноманітності клітин


13
Структура еукаріотичної клітини: цитоплазма, основні клітинні органели.




14
Ядро, його структурна організація та функції.




15
Типи клітин та їхня порівняльна характеристика: прокаріотична та еукаріотична клітина, рослинна та тваринна клітина.




16
Узагальнення і систематизація знань з тем: «Хімічний склад клітини. Структура клітини» (усне опитування)



Тема 3. Принципи функціонування клітини (6 год)
17
Обмін речовин та енергії.
Основні шляхи розщеплення органічних речовин в живих організмах.




18
Клітинне дихання. Біохімічні механізми дихання.




19
Фотосинтез: світлова та темнова фаза



20
Хемосинтез.




21
Базові принципи синтетичних процесів у клітинах та організмах



22
Узагальнення і систематизація знань з теми: «Принципи функціонування клітини». Контрольна робота №1 (письмово)



Тема 4. Збереження та реалізація спадкової інформації (орієнтовно 11 год)
23
Гени та геноми.




24
Будова генів та основні компоненти геномів про- та еукаріотів.



25
Транскрипція.
Основні типи РНК.




26
Генетичний код. Біосинтез білка.




27
Подвоєння ДНК; репарація пошкоджень ДНК.




28
Взаємозв'язок між будовою та функціями хромосом
Практичні роботи
2. Розв’язування елементарних вправ з реплікації, транскрипції та трансляції


29
Поділ клітин: клітинний цикл, мітоз. Мейоз. Рекомбінація ДНК.

Лабораторні дослідження:
фаз мітозу (на прикладі клітин кореня цибулі).



30
Статеві клітини та запліднення.




31
Етапи індивідуального розвитку.



32
Етапи індивідуального розвитку.



33
Узагальнення і систематизація знань з теми: «Збереження та реалізація спадкової інформації»



Тема 5. Закономірності успадкування ознак (орієнтовно 10 год)

34
Класичні методи генетичних досліджень. Генотип та фенотип. Алелі.



35
Закони Менделя.




36
Ознака як результат взаємодії генів.

Практичні роботи
3. Складання схем схрещування.



37
Поняття про зчеплення генів і кросинговер.





38
Генетика статі й успадкування, зчеплене зі статтю.




39
Форми мінливості.

Лабораторні дослідження
мінливості в рослин і тварин.



40
Мутації: види мутацій, причини та наслідки мутацій.




41
Спадкові захворювання людини. Генетичне консультування.

Проект
Складання власного родоводу та демонстрація успадкування певних ознак (за вибором учня) / родовід родини видатних людей (за вибором учня)


42
Сучасні методи молекулярної генетики




43
Узагальнення і систематизація знань з теми:«Закономірності успадкування ознак» (усне опитування)



Тема 6. Еволюція органічного світу (орієнтовно 7 год)
44
Популяції живих організмів та їх основні характеристики.



45
Еволюційні фактори. Механізми первинних еволюційних змін.




46
Механізми видоутворення.




47
Розвиток еволюційних поглядів. Теорія Ч. Дарвіна.
Роль палеонтології, молекулярної генетики в обґрунтуванні теорії еволюції.




48
Еволюція людини. Етапи еволюції людини.




49
Світоглядні та наукові погляди на походження та історичний розвиток життя



50
Узагальнення і систематизація знань з теми: «Еволюція органічного світу».Контрольна робота № 2 (письмово)



Тема 7. Біорізноманіття (розглядається опційно, орієнтовно 4 год)
51
Основи еволюційної філогенії та систематики.





52
Основні групи організмів: бактерії, археї, еукаріоти.



53
Огляд основних еукаріотичних таксонів




54
Неклітинні форми життя: віруси.



Тема 8. Надорганізмові біологічні системи (орієнтовно 7 год)
55
Екосистема. Різноманітність екосистем



56
Харчові зв’язки, потоки енергії та колообіг речовин в екосистемах.




57
Біотичні, абіотичні та антропічні (антропогенні, техногенні) фактори.




58
Стабільність екосистем та причини її порушення.




59
Біосфера як цілісна система.
.




60
Захист і збереження біосфери, основні заходи щодо охорони навколишнього середовища
Проект (дослідницький)
Виявлення рівня антропогенного та техногенного впливу в екосистемах своєї місцевості


61
Узагальнення і систематизація знань з тем: « Біорізноманіття. Надорганізмові біологічні системи» (усне опитування)



Тема 9. Біологія як основа біотехнології та медицини (орієнтовно 6 год +2)
62
Введення в культуру рослин Одомашнення тварин.



63
Поняття про селекцію. Методи селекції рослин Методи селекції тварин.



64
Огляд традиційних біотехнологій.



65
Основи генетичної та клітинної інженерії.



66
Роль генетичної інженерії в сучасних біотехнологіях і медицині.



67
Генетично модифіковані організми



68
Основні загальні властивості живих систем




69
Узагальнення і систематизація знань з теми «Біологія як основа біотехнології та медицини» (усне опитування)



70
Повторення вивченого матеріалу



Немає коментарів:

Дописати коментар