Календарно-тематичне планування з біології для загальноосвітніх навчальних закладів у 8 класі на 2017-2018 н. р.

Складено згідно з навчальною програмою для загальноосвітніх навчальних закладів, БІОЛОГІЯ 6– 9 класи.
Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804


Наведена кількість годин на вивчення кожної теми є орієнтовною. Послідовність тем у межах одного навчального року вчитель може змінювати на власний розсуд (без порушення логіки викладання). Елементи змісту, які є необов’язковими й можуть вивчатися опційно (за вибором учителя), виділено курсивом; так само виділено опційні складові очікуваних результатів навчально-пізнавальної діяльності учнів. Виконання та захист проектів передбачає проведення учнями дослідницької роботи і представлення її результатів; проекти інших типів (творчі, інформаційні тощо) вчитель може впроваджувати додатково за бажанням. Кожен учень упродовж навчального року має взяти участь хоча б в одному навчальному проекті.




Календарне планування
8 клас
(70 годин – 2 години на тиждень, із них 4 години – резервних)

п/п
Теми уроків
Лабораторні роботи,дослідження,проекти
Дата

Д/з
Вступ(2 год.)

1
Біосоціальна природа людини. Науки, що вивчають людину. Методи дослідження організму людини.



2
Значення знань про людину для збереження її здоров’я.



ТЕМА 1. ОРГАНІЗМ ЛЮДИНИ ЯК БІОЛОГІЧНА СИСТЕМА (орієнтовно 7 год)
3
Організм людини як біологічна система. Різноманітність клітин організму людини
.



4
. Тканини. Органи. Фізіологічні системи

Лабораторне дослідження:
ознайомлення з препаратами тканин людини


5
Поняття про механізми регуляції.



6
Нервова регуляція. Нейрон. Рефлекс. Рефлекторна дуга.



7
Гуморальна регуляція. Поняття про гормони.



8
Імунна регуляція.



9
Узагальнення і систематизація знань з тем: «Вступ. Організм людини як біологічна система»(усне опитування)



ТЕМА 2. ОПОРА ТА РУХ ( 6 год)
10
Значення   опорно-рухової системи, її будова та функції.. Кістки, хрящі. З’єднання кісток.

Лабораторні дослідження
 мікроскопічної будови кісткової, хрящової та м’язової тканин;


11
Огляд будови скелета



12
Функції і будова скелетних м’язів Основні групи скелетних м’язів.



13
Робота м’язів.   Втома м’язів
Лабораторні дослідження
розвитку втоми при статичному і динамічному навантаженні;
впливу ритму і навантаження на розвиток втоми.


14
Розвиток опорно-рухової системи людини з віком.
Надання першої допомоги при ушкодженнях опорно-рухової системи.
Профілактика порушень опорно-рухової системи.  Проект (за вибором)
Гіподинамія – ворог сучасної людини
Рухова активність - основа фізичного здоров’я



15
Узагальнення і систематизація знань з теми: « Опора та  рух.» (усне опитування)




ТЕМА 3. ОБМІН РЕЧОВИН ТА ПЕРЕТВОРЕННЯ ЕНЕРГІЇ В ОРГАНІЗМІ ЛЮДИНИ (орієнтовно 3 год)
16
Обмін речовин та перетворення енергії в організмі людини – основна властивість живого. Харчування та обмін речовин.

.Дослідницький практикум
№1.Самоспостереження за співвідношенням ваги і росту тіла.


17
Їжа та її компоненти.
Склад харчових продуктів.

  Проект
Збалансоване харчування.


18
Значення компонентів харчових продуктів.
Харчові та енергетичні потреби людини.



ТЕМА 4. ТРАВЛЕННЯ (орієнтовно 6 год)
19
Значення травлення. Система органів травлення.



20
Процес травлення: ковтання, перистальтика, всмоктування.
Процес травлення у ротовій порожнині

Лабораторні дослідження
зовнішньої будови зубів (за муляжами, моделями)
Дослідницький практикум
№2Дія ферментів слини на крохмаль.


21
Процес травлення в шлунку і кишечнику.



22
Регуляція травлення.



23
Харчові розлади та їх запобігання.
.


24
Узагальнення і систематизація знань з тем: «Обмін речовин» «Травлення» . Контрольна робота №1 (письмово)



ТЕМА 5. ДИХАННЯ (орієнтовно 4 + 1 год)
25
Значення дихання.   Система органів дихання.



26
Газообмін у легенях і тканинах.



27
Дихальні рухи. Нейрогуморальна регуляція дихальних рухів.



28
Профілактика захворювань дихальної системи.



29
Вплив навколишнього середовища на дихальну систему



ТЕМА 6. ТРАНСПОРТ РЕЧОВИН (орієнтовно 7 год)
30
Внутрішнє середовище організму. Поняття про гомеостаз. Кров, її склад та функції. Лімфа.  Зсідання крові. Групи крові та переливання крові.
Лабораторні роботи:
1.Мікроскопічна будова крові людини.


31
Імунна система. Імунітет. Специфічний і неспецифічний імунітет. Імунізація.. Алергія. СНІД.



32
Узагальнення і систематизація знань з тем: «Дихання. Транспорт і речовини» (усне опитування)



33
 Система кровообігу.
Серце: будова та функції. Робота серця


Лабораторні дослідження:
вимірювання частоти серцевих скорочень
Дослідницький практикум
№3.Самоспостереження за частотою серцевих скорочень упродовж доби, тижня.


34
Будова та функції кровоносних судин. Рух крові



35
Кровотечі.  



36
Серцево-судинні хвороби та їх профілактика.



37
Узагальнення з теми: « Транспорт речовин» (усне опитування)



ТЕМА 7. ВИДІЛЕННЯ. ТЕРМОРЕГУЛЯЦІЯ (орієнтовно 4 год)
38
Виділення - важливий етап обміну речовин. 
Будова і функції сечовидільної системи.



39
Захворювання нирок та їх профілактика.



40
Значення і будова шкіри. Терморегуляція.



41
Перша допомога при термічних пошкодженнях шкіри (опіки, обмороження), тепловому та сонячному ударі.
Захворювання шкіри та їх профілактика
Проект
Визначення типу шкіри на різних ділянках обличчя та складання  правил догляду за власною шкірою.


ТЕМА 8. ЗВ’ЯЗОК ОРГАНІЗМУ ЛЮДИНИ ІЗ ЗОВНІШНІМ СЕРЕДОВИЩЕМ.
НЕРВОВА СИСТЕМА  (орієнтовно 5 год)
42
Будова нервової системи. Центральна і периферична нервова система людини.



43
Спинний мозок.  Головний мозок.
Лабораторні дослідження Вивчення будови спинного та головного мозку людини (за муляжами, моделями,   пластинчастими препаратами).


44
Поняття про соматичну нервову  систему. Вегетативна нервова  система.



45
Профілактика захворювань нервової системи.



46
Узагальнення і  систематизація знань з тем: «Виділення, терморегуляція. Зв'язок організму людини із зовнішнім середовищем. Нервова система».
(усне опитування)



ТЕМА 9. ЗВ’ЯЗОК ОРГАНІЗМУ ЛЮДИНИ ІЗ ЗОВНІШНІМ СЕРЕДОВИЩЕМ. СЕНСОРНІ СИСТЕМИ (орієнтовно 7 год)
47
Загальна характеристика сенсорних систем, їхня будова.



48
Зорова сенсорна система. Око. Гігієна зору.



49
Сприйняття світла, кольору, простору
Лабораторні дослідження:
визначення акомодації ока;
виявлення сліпої плями на сітківці ока;


50
Слухова сенсорна система. Вухо. Гігієна слуху. 

Лабораторні дослідження:
вимірювання порога слухової чутливості.



51
Сенсорні системи смаку, нюху



52
Сенсорні системи рівноваги, руху, дотику, температури, болю.
Дослідницький практикум
№4Дослідження температурної адаптації рецепторів шкіри.


53
Узагальнення і систематизація  знань з теми: «Зв'язок із зовнішнім середовищем. Сенсорні системи»
Контрольна робота №2 (письмово)



ТЕМА 10. ВИЩА НЕРВОВА ДІЯЛЬНІСТЬ (орієнтовно 7 год)
54
Поняття про вищу нервову діяльність та її основні типи.

Дослідницький практикум
№5.Визначення типу вищої нервової діяльності та властивостей темпераменту


55
Умовні та безумовні рефлекси
Лабораторне дослідження:
визначення реакції зіниць на світло;  


56
Інстинкти.



57
Мова. Мислення та свідомість



58
Навчання та пам’ять.

Лабораторне дослідження:
дослідження різних видів пам’яті


59
Сон. Біоритми.



60
Узагальнення і систематизація знань з теми: « Вища нервова діяльність» (усне опитування)



ТЕМА 11. ЕНДОКРИННА СИСТЕМА (орієнтовно 3 год)
61
Ендокринна система. Залози внутрішньої та змішаної секреції. Залози внутрішньої та змішаної секреції.



62
Профілактика захворювань ендокринної системи.

Проект.
Йододефіцит в організмі людини, його наслідки та профілактика (або тематика за вибором учителя)


63
Взаємодія регуляторних систем



ТЕМА 12. РОЗМНОЖЕННЯ ТА РОЗВИТОК ЛЮДИНИ (орієнтовно 4 год +2)
64
Будова та функції  репродуктивної системи.



65
Статеві клітини. Запліднення. Менструальний цикл.



66
Вагітність. Ембріональний період розвитку людини. Плацента, її функції.



67
Постембріональний розвиток людини.
Репродуктивне здоров’я.



68
Цілісність організму людини. Взаємодія регуляторних систем організму.



69
Узагальнення і систематизація знань з тем: «Ендокринна система. Розмноження та розвиток людини» (усне опитування)



70
Повторення вивченого матеріалу



Немає коментарів:

Дописати коментар